donderdag 22 juli 2010

Abrupt naar huis

Maandag 28 juni krijg ik eindelijk bericht van het Rodenborch college. Ze kunnen mij niet aannemen en, zoals ik mij voorgenomen had, boek ik het eerste vliegtuig terug naar huis om werk te gaan zoeken. Dat gaat al de volgende dag om 5 uur 'ochtends en we gaan meteen aan de slag met spullen inpakken en de fiets in een doos doen. We hadden al besproken dat ik eerder naar huis zou graag en Guus langer zou blijven maar het is wel raar als het dan toch ineens gaat gebeuren. We brengen met zijn 2en de nacht op het vliegveld door. Ik had veel zin om naar huis te gaan maar het was wel erg moeilijk afscheid te nemen van Guus. 3,5 maand hebben we elke dag samen beleefd en alleen hij weet wat ik allemaal meegemaakt heb. Ik kijk er erg naar uit dat hij weer terug komt! In het volgende blog een bijdrage van Guus over de rest van zijn reis. Het deed ook wel even pijn na zoveel jaren weer in een vliegtuig te stappen want ik had deze reis graag zonder gedaan. De uitstoot compenseer ik via http://www.hivosklimaatfonds.nl/ die duurzame energie projecten in ontwikkelingslanden opzetten.


Eenmaal terug in Nederland ging alles erg snel. Binnen een week had ik een sollicitatie gesprek en ik ben meteen aangenomen als biologie docent op mijn oude middelbare school, het Sint-Janslyceum :) Ik ben bezig met een foto boek van de reis dus als je meer wilt horen en zien moet je mij maar bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten